Hva driver Lene med, da? Det første hun vil svare er: Hva driver jeg ikke med. Det kommer fort fram at hun først og fremst driver med helse. Særlig trening og kosthold. Hun er en ettertraktet personlig trener (PT) og kostholdsrådgiver, og hun mener veien til et langt og lykkelig liv er igjennom en sunn kropp og et sunt hode.
Her er vi inne på noe av det KOOR handler om. Veien til et langt og lykkelig liv. Passe trening, passe mat. Balanse. Ikke overdrive. Ikke være en slapp sofagris som har ølbergfranske og fatøl til lønsj. Men heller ikke være en slags blanding av Therese Johaug og Pimp Lotion med Hollywood treningsregime, munnteip og rødt-kjøtt-dietter, på intervalløkter gjennom sentrum i bar overkropp.
Finn en balanse i livet. OK, ingenting nytt så langt. Hva med appen?
KOOR sørger for at behandlere som PTer, kiropraktorer, fysioterapeuter og lignende har et enkelt verktøy for timebestilling, kundekommunikasjon, betaling, treningsprogrammer og kostholdsplaner. Dette er kritisk funksjonalitet for profesjonelle behandlere, og det er ingen andre som kan tilby en helhetlig løsning like sømløst som KOOR.
Men KOOR er ikke bare for behandlerne. Vanlige folk som ønsker å sette opp treningsprogram og kostholdsplaner kan bruke appen. Og det er kjempelett å koble seg på en proff dersom du trenger rådgiving og oppfølging.
Nå er første versjon lansert på AppStore og GooglePlay. Det vil komme mange gode oppdateringer etterhvert som brukermassen øker og behovene endrer seg.
Vi tror denne appen kommer til å bli en kjempesuksess og vi er veldig stolte av å få være med på denne reisen som UX-ere for hele løsningen, både på mobil og desktop. Det er Tor Inge Torgeresen som har stått for brorparten av designprosessen fra Neetly, med Ole-Jørn Borum som moralsk støttespiller og ankermann.
Lene om Neetly-UX:
Jeg er overbevist om at dere er den beste investeringen selskapet har gjort, produktet hadde ikke blitt så bra uten!
Stor kudos også til Ambio Software med Frode Nordvedt i spissen. Unge og dyktige utviklere med god forståelse for brukeropplevelser har virkelig fått noe å bryne seg på i arbeidet med KOOR-appen.